Sunday, August 16, 2009

KPU MENAKLUK BUMI IPIS ( INSTITUT PERGURUAN ISLAM BANGI SELANGOR )

Pada 13 Ogos 2009, seramai 6 orang pemimpin dari KPU telah menggempur dan menakluk bumi IPIS ( Institut Perguruan Islam Bangi Selangor ). Perancangan yang telah dibuat selama sebulan oleh PJ Mohd. Irwan Azahari dengan pihak pengurusan IPIS telah membuahkan hasil. Ceramah yang telah disampaikan oleh PJS Ustaz Zamri Bakar bertajuk `Kemelut Pemakanan Umat Akhir Zaman Dan Penyelesaiannya Bersama HPA' telah mendapat sambutan daripada pelatih - pelatih dan pensyarah IPIS seramai 100 orang.

Di antara pemimpin KPU yang turut hadir ialah PJS Mohd. Nadzri Ahmad, PJS Noormah Zainol, PJ Mohd. Yusfee Yusof dan PJ Hanis Huqaimi Mohd. Nadzri. Menurut Pensyarah IPIS yang turut hadir dalam program tersebut, iaitu Ustaz Jabbar, program sebegini amat penting sebagai pengetahuan kepada pelatih - pelatih institut ini yang akan keluar berhadapan dengan masyarakat luar yang kurang pengetahuan mengenai produk halal sambil boleh mendapat pendapatan yang lumayan dengan HPA.

Gerai jualan juga dibuka semasa program untuk memudahkan penghuni IPIS untuk mendapatkan produk -produk halal daripada HPA yang dibantu oleh pelatih IPIS sendiri. Program yang bermula pada jam 9.00 malam telah berakhir pada jam 12.00 tengah malam.


No comments:

Post a Comment