Thursday, June 18, 2009

ZIARAH KE RUMAH PJS CIKGU NADZRI SETELAH PULANG DARI UMRAH

Pada 20 Jun 2009, saya bersama keluarga telah pulang ke kampung halaman di Sungai Petani, Kedah. Sudah lama kami tidak pulang, maka di kesempatan ini, kami tidak melepaskan peluang menikmati makanan di RADIX ORIGINAL RECEPIE ( ROR ) dan juga di RADIX ORIENTAL CUISINE ( ROC ). Makanannya sungguh sedap sekali. Pada malam itu, kami juga telah berkesempatan menziarahi rumah PJS Hj. Mohd. Nadzri Bin Hj. Ahmad yang terletak di Kg. Pegawai, Tikam Batu, Sungai Petani, Kedah.

Mujurlah PJS Cikgu Nadzri dan isteri beliau, PJS Pn. Noormah Zainol tidak ke mana - mana pada malam itu. Maklumlah, bukan senang nak berjumpa dengan mereka yang terlalu sibuk dengan program - program HPA. Mungkin juga PJS Cikgu Nadzri dan PJS Pn. Noormah baru pulang dari Mekah, maka tidak ada program yang hendak dihadiri. Walaupun begitu, esok pagi dah nak bertolak ke Kelantan pula kerana ingin menghantar anak belajar di sana. Tapi, mereka tetap menerima kunjungan kami dengan hati yang gembira dan menjamu kami dengan ole - ole dari Mekah terutamanya yang paling `special' iaitu AIR ZAM - ZAM yang sudah lama tidak ku minum. Kacang - kacang dan buah kurma juga amat banyak dihidangkan kepada kami. Syukur Alhamdulillah.

Banyak cerita yang diceritakan kepada kami oleh PJS Cikgu Nadzri dan PJS Pn. Noormah mengenai lawatan mereka ke Mekah dan Madinah. Sungguh terharu ku rasakan. Telah lama aku tidak ke Mekah setelah menunaikan haji pada tahun 2003 yang lalu bersama PJS Cikgu Nadzri, PJS Pn. Noormah, PJS Pn. Syarifah dan PJS Subri. Banyak perubahan telah berlaku pada masa ini di Mekah dan Madinah.

Sebelum kami beredar, sempat juga saya bergambar dengan `upline' saya ini untuk kenang - kenangan.

`BLOGGER' BERGAMBAR BERSAMA `UPLINE' BELIAU IAITU PJS CIKGU NADZRI & PJS PN NOORMAH

SEBAHAGIAN DARI KELUARGA BESAR PJS CIKGU NADZRI DAN PJS PN NOORMAH BERSAMA CUCU PERTAMA MEREKA, WAFA INSYIRAH BT HANIS HUQQAIMI

SALAH SATU SUDUT HIASAN DINDING DI RUMAH BELIAU

ALMARI YANG MENYIMPAN BARANG - BARANG HIASAN

ALMARI INI JUGA BANYAK MENYIMPAN KENANG - KENANGAN BELIAU SEMASA DI DALAM HPA

SUDUT PAMERAN AKAR - AKAR KAYU

REPLIKA KUNCI KERETA PROTON SAVVY YANG DIANUGERAHKAN KEPADA BELIAU SEMASA KONVEK HPA TAHUN 2007 YANG LALU

No comments:

Post a Comment